Τρελοποδόσφαιρο


Από τα γήπεδα στα Όσκαρ! by stokegeo
26/02/2017, 06:00
Filed under: Γεγονότα, Παίκτες

Βραδιά… Όσκαρ η αποψινή και το Τρελοποδόσφαιρο, υποταγμένο πλήρως στο πνεύμα της, θα σας διηγηθεί την ιστορία ενός ποδοσφαιριστή ο οποίος πήρε κάποτε το χρυσό αγαλματίδιο!

4 Απριλίου 1960. Στο «RKO Pantages Theatre» του Χόλιγουντ πραγματοποιείται η 32η απονομή των βραβείων Όσκαρ, η οποία εξελίσσεται σε θρίαμβο του «Μπεν Χουρ»! Η επική ταινία του Γουίλιαμ Γουάιλερ, με πρωταγωνιστή τον Τσάρλτον Χέστον, απέσπασε 11 βραβεία και ήταν η μόνη που είχε πάρει τόσα πολλά ως και το 1998, όταν την «ισοφάρισε» ο «Τιτανικός» του Τζέιμς Κάμερον.

Ένα από τα βραβεία που… ξέφυγαν από τον «Μπεν Χουρ» εκείνη τη βραδιά ήταν αυτό του διασκευασμένου σεναρίου, το οποίο κατέληξε στον Νιλ Πάτερσον, για την ταινία «Room at the top» (ο, απόλυτα lame, ελληνικός τίτλος της οποίας είναι «Στον ανεμοστρόβιλο των παθών»).

Ο Σκοτσέζος αυτός δημιουργός διασκεύασε το ομότιτλο βιβλίο του Άγγλου συγγραφέα, Τζον Μπρέιν. Η σκηνοθεσία ήταν του Τζακ Κλέιτον, ενώ η υπόθεση του έργου είναι η ακόλουθη: σε μια πόλη της Αγγλίας ένας λαϊκός αλλά και οπορτουνιστής τύπος, που έχει βάλει στόχο την κόρη του αφεντικού του, ερωτεύεται με πάθος μια μεγαλύτερή του Γαλλίδα, για να ακολουθήσουν κατόπιν εντάσεις και διλήμματα (περισσότερα στοιχεία για το φιλμ, εδώ).

Πολλά χρόνια πριν πάρει στα χέρια του το χρυσό αγαλματίδιο, λοιπόν, ο Πάτερσον είχε παίξει μπάλα με επιτυχία και κάνοντας και ρεκόρ, κάτι που, φυσικά, κάνει την περίπτωσή του ακόμη πιο ενδιαφέρουσα!

Ο Νιλ Πάτερσον γεννήθηκε το 1915 στο Γκρίνοκ και πήγε στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου για να σπουδάσει νομική, ακολουθώντας τα βήματα του πατέρα του που ήταν δικηγόρος. Ωστόσο, αγαπούσε πολύ το ποδόσφαιρο, το οποίο έπαιζε ως φοιτητής. Η θέση του ήταν «επιθετικός μέσα αριστερά» (inside left) και αποφάσισε να ενταχθεί σε σύλλογο – έτσι, έγινε μέλος της ερασιτεχνικής Μπάκι Θισλ.

Από εκεί μεταπήδησε στην επαγγελματική Λιθ Αθλέτικ και το 1936 έκανε ένα ακόμη πιο μεγάλο βήμα, καθώς πήγε στη Νταντί Γιουνάιτεντ! Μάλιστα, οι ιθύνοντες το κλαμπ τον ονόμασαν αρχηγό παρότι ήταν ερασιτέχνης, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά στα χρονικά!

Κατά τη διάρκεια της ίδιας χρονιάς «έγραψε» 26 συμμετοχές και 9 γκολ (τα τρία από αυτά τα έβαλε με ένα χατ-τρικ), επιδεικνύοντας όλες τις αρετές του (σε μία περίοδο που το κλαμπ έπαιζε στη Β’ κατηγορία, ήταν στη «σκιά» της συμπολίτισσας Νταντί F.C. -η οποία βρισκόταν στην Α’ Εθνική- και οι κατοπινές μέρες της δόξας του αργούσαν ακόμα).

Ο ταλαντούχος άσος έπαιζε καλά με τη Γιουνάιτεντ, διαπίστωσε, όμως, ότι δεν είχε διάθεση να γίνει επαγγελματίας και να «κυνηγήσει» καριέρα στο σπορ ως τέτοιος. Έτσι, κρέμασε, που λέμε, τα παπούτσια του και επέλεξε να αφοσιωθεί στη δημοσιογραφία. Αρχικά δούλεψε ως αθλητικός συντάκτης και έπειτα ως υποδιευθυντής σε μία εφημερίδα του Νταντί.

Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος διακόπτει τις δραστηριότητές του. Κατατάσσεται στο Ναυτικό και κατορθώνει να βγει ζωντανός, παρά το γεγονός, μάλιστα, ότι το πλοίο του, το «Vanessa», βομβαρδίστηκε!

Μετά τον πόλεμο ξεκίνησε να εργάζεται ως συγγραφέας μυθιστορημάτων και μικρών ιστοριών, με τα έργα του να αναγνωρίζονται, να διαβάζονται και σε άλλες χώρες (Νορβηγία, Γαλλία, Σουηδία, Γερμανία, Αμερική) μα να κερδίζουν και διακρίσεις. Λ.χ., το 1947 τιμήθηκε με το Atlantic Award, ο μεγάλος Σόμερσετ Μωμ ψήφισε το βιβλίο του, «China Run», ως το καλύτερο για το έτος 1948, ενώ δύο χρόνια μετά το έργο του, «Behold Thy Daughter», έγινε μπεστ σέλερ και αναδείχθηκε βιβλίο της χρονιάς 1950 από την εφημερίδα «Evening Standard». Κάποιος κριτικός, τότε, τον χαρακτήρισε ως «τον καλύτερο παραμυθά που έβγαλε η Σκοτία μετά τον Ρόμπερτ Λιούις Στήβενσον»!

Το 1953 αλλάζει ρότα και επικεντρώνεται πλέον στη συγγραφή/διασκευή σεναρίων. Την ίδια χρονιά διασκευάζει ένα δικό του έργο, το «Scotch Settlement», που αφορά σε δύο αγόρια τα οποία κλέβουν ένα μωρό όταν ο πατέρας τους αρνείται να τους πάρει σκύλο και ο σκηνοθέτης, Φίλιπ Λίκοκ, το έκανε ταινία, με τίτλο «The Kidnappers»Οι Απαγωγείς»). Για τις ερμηνείες τους στο έργο οι δύο μικροί πρωταγωνιστές, Τζον Γουάιτλι και Βίνσεντ Γουίντερ, παρέλαβαν τιμητικά βραβεία Όσκαρ στην απονομή του 1954!

Ο Νιλ Πάτερσον

Αυτή ήταν η πρώτη, έμμεση, επαφή του Νιλ Πάτερσον με τα Όσκαρ αλλά η επόμενη έμελλε να είναι όχι μόνο άμεση αλλά και η καλύτερη! Τρία ακόμη σενάριά του ήταν υποψήφια για βράβευση στο Φεστιβάλ των Καννών τη δεκαετία του ’50 και το 1959 βγήκε στις αίθουσες το «Room at the top»… με τα προαναφερθέντα αποτελέσματα! Να σημειωθεί, εδώ, ότι το φιλμ κέρδισε ένα ακόμη Όσκαρ, αυτό του Α’ γυναικείου ρόλου, το οποίο πήρε η Σιμόν Σινιορέ.

Μετά από αυτήν την μεγάλη επιτυχία ο Πάτερσον μετακόμισε στο Περθ (της Σκοτίας) και αποσύρθηκε από τη συγγραφή για να αφοσιωθεί στο γκολφ και στο… ψάρεμα σολωμού, ωστόσο παρέμεινε στον χώρο του κινηματογράφου και της τηλεόρασης. Χρημάτισε διοικητικό στέλεχος του δικτύου «Grampian Television» την περίοδο 1960-86, διετέλεσε πρόεδρος του Βρετανικού Ινστιτούτου Κινηματογράφου (British Film Institute, 1958-60) κι ακόμη ήταν μέλος, μεταξύ άλλων, της Εθνικής Σχολής Κινηματογράφου (National Film School, 1970-80) και του Συμβουλίου Τεχνών της Μεγάλης Βρετανίας (Arts Council of Great Britain, 1974-76).

Το 1995 έφυγε από τη ζωή, στο Κριφ της Σκοτίας, ο ποδοσφαιριστής που κάποτε έπαιξε… μπαλίτσα με τον «Θείο Όσκαρ»! Ο νεότερος γιος του, Τζον, περιγράφει τον Νιλ Πάτερσον: «Την ημέρα που κέρδισε το Όσκαρ τον θυμάμαι να ξαγρυπνά όλα τη νύχτα μέχρι που έλαβε το τηλεφώνημα από το Λος Άντζελες που τον ενημέρωνε για το τελικό αποτέλεσμα! Ήταν ένας εξαιρετικά χαμηλών τόνων άνθρωπος όσον αφορά στη δουλειά του αλλά πάντοτε βοηθούσε με χαρά συγγραφείς και σκηνοθέτες. Το έργο του επηρεάζει ως και σήμερα πολλούς στον κινηματογράφο».

Advertisements

Σχολιάστε so far
Σχολιάστε



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s



Αρέσει σε %d bloggers: